(dez)iluzioneaza-te !

Standard

Nu demult, m-am intrebat cum ar fi viata mea, cum as fi eu, fara de iluzii… 

Intreband-ma , am uitat sa incerc a raspunde, intrucat dintr-o data m-am simtit patrunsa, atinsa, bulversata, fascinata de faptul de a fi realizat ca Iluzia este o parte importanta din mine si din existenta mea, o parte integranta si integrata a fiintei mele, convietuim impreuna de cine stie cat timp si pentru cine stie cat …

Nu stiu daca eu am nevoie de iluzii ca sa exist sau daca iluziile au nevoie de mine pentru ca ele sa se valideze ca utile… cert este ca daca incerc sa imi imaginez ca acum as alege, constient si matur sa imi asum o viata traita in absenta iluziilor , ma simt dintr-o data dezvelita, infrigurata, vulnerabila, precum un copil lasat in noapte intr-o padure rece si fara sfarsit… 

Iluziile, oricare ar fie ele si oricum ar fi ele, par a fi un ceva care ne leagana inca, desi am trecut demult de varsta in care avem nevoie sa fim leganati, par a fi un izvor in care ne incredem atunci cand stim ca la un moment dat, putem sa fim insetati, par a fi un luminis care ne destrama frica de intuneric atunci cand noaptea ni se pare prea fara de stele…

Iluziile par a ne canta cantecul cu care adormim linistiti chiar si cand timpul face prea mult zgomot, par a ne umple sufletul in diminetile in care ochii parca nu mai cauta nimic , par a ne chema pasii catre drumuri pe care nu mai credem ca ar mai fi ceva de gasit. Cumva, Iluzia, iluziile noastre par a fi singurele oglinzi dincolo de care putem sa ne uitam pe noi atunci cand ne este prea frica sa privim catre noi…si catre propria existenta…

Dar ,ceea ce pare nu este totuna cu ce este, sau cel putin asa am invatat noi sa credem, asa am invatat noi sa stim… Si se intampla (statistic adesea) ca intr-un moment sau altul, intr-un loc potrivit sau nu, sa simtim , sa vedem, sa aflam ca Iluzia se conjuga cu verbul ,,a parea,, in timp ce realitatea se conjuga cu verbul ,,a fi,, , iar aceasta gramatica ni se impune sever si fara drept de apel, iar noi nu i ne putem opune…

Cand insa realitatea se aseaza in fata leaganului miscat de iluziile tale, oprindu-i miscarea, cand realitatea striga atat de tare incat dizolva in neant cantecul cu care iluziile tale reuseau sa te adoarma, cand realitatea isi releva opacitatea sfaramand in mii de cioburi oglinzile in spatele carora incercai sa te ascunzi, cand realitatea isi trimite lumina in cel mai umbrit colt al drumurilor pe care nu ai indraznit sa le trasezipe vreo harta, abia atunci poti sa simti daca patura iluziilor tale ce-ti tinuse de cald ceva timp , mai poate sa te faca sa te simti cu adevarat invelit si nu doar invaluit…

Uneori, este adevarat, a te lasa invaluit poate fi o forma inteleapta de a te feri de praful ce-ti poate incetosa privirea, de a te feri de soarele prea puternic ce iti poate arde pielea, de a te feri de suieratul unui vant care nu te lasa sa auzi clar vocea din tine…

Din pacate insa, aruncam prea adesea peste aisbergurile realitatii patura iluziilor, sperand, naiv si inutil, ca ea sa ne tina de cald…

…cat timp voi accepta gramatica in baza careia ,,a fi,, nu este acelasi lucru cu ,,a parea,, , voi fi tentata sa ma intreb care este pretul pe care il platesc pentru ca accept sa convietuiesc alaturi de iluziile mele, sa le las sa ma inconjoare, sa ma impresoare, sa ma apere de periocole nepotentiale, sa ma domine, sa ma paraziteze poate… cand voi considera ca pretul este prea mare sau prea greu de platit, este foarte probabil ca voi face tot ce pot sa ma dez-iluzionez, chiar daca ma voi simti mai singura fara ..co-locatarele din existenta mea.

…iar daca uneori se intampla ca ceea ce ,,pare a fi,, sa mi se para mai putin amenintator decat ceea ce ,,este,, , din punct de vedere al consecintelor, atunci voi indrazni , poate, sa imi asum orice pret , oricat de mare ar fi el, pentru o Iluzie atat de densa incat , invelindu-ma cu ea, realitatea sa nu poata sa ma atinga…

A trai in iluzie sau fara ea, este pana la urma, o alegere mai mult sau mai putin asumata, ca toate celelalte…

Clara T

Lasă un răspuns

