Crede in Adevarul Tau !

Standard

Imi amintesc ca in anii in care sudiam Dreptul auzeam de zeci de ori intr-o zi aceste cuvinte: ,,intr-o opinie (si se expuneau argumentele) iar intr-o alta opinie (si din nou se expuneau argumentele). La capatul acestor cuvinte in care mi se deschideau in fata cel putin doua drumuri, niciunul mai prejos ori mai presus decat altul, ma simteam intotdeauna intr-o fundatura si nicidecum intr-o libertate de a alege intre doua cai. M-am intrebat , de-a lungul tuturor anilor in care am profesat dreptul, care din cele cel putin doua opinii adecvate, argumentate si juste ce mi se ofereau pe tava cunoasterii spre a clarifica o situatie problematica, era cea potrivita, cea ,,adevarata,,. Si cu cat opiniile erau mai multe, cu cat ,,adevarurile,, se multiplicau sub diferite forme si nuante, cu atat ma simteam mai pierduta, mai ratacita si mai departe de ceea ce ceva in mine stia ca este Adevarul.

In toti anii in care am citit carti peste carti si am mers la cursuri dupa alte cursuri, fiecare etaland ,,adevarul,, propriu in maniere ispititoare sau mai putin atractive, in moduri eficiente sau lamentabile, cu costuri rezonabile sau dimpotriva, in toti anii acestia am reusit sa culeg franturi de stiinta si particele de experienta, am facut pasi dinspre mine spre lume si dinspre lume pre mine insami, dar ce nu am reusit niciodata este sa ies cu adevarat luminata si clarificata , desi lumina tuturor cartilor citite si farurile tuturor cursurilor absolvite ar fi fost, teoretic, arhisuficiente  sa-l scoata din bezna pe un orb, redandu-i puterea de-a vedea stralucirea lumii.

Si cu toate astea, ma simt ratacind in cautarea Luminii Adevarului, obosita si , recunosc, frustrata, nelinistita, aproape dezarmata, de haul ce pare a inconjura puzderia de adevaruri…

Adevarul crestin, adevarul musulman, adevarul budist, adevarul yoghin, adevarul medicinei, adevarul terapiilor alternative, adevarul logicii, adevarul intuitiei, adevarul maestrului X, adevarul metodei Y, adevarul bunicii, adevarul copilului, adevarul profesorului, adevarul teoretic, adevarul experientei, adevarul din vise, adevarul din fiecare zi…

Atras, prins, franjurat, sedus, convins, atins ori manipulat de mii de adevaruri in fiecare zi din existenta ta, pare, intr-adevar, greu sa mai poti crede ca adevarul e, de fapt, Unul. Si acela, dincolo de iluzia ca l-am putea gasi imprastiat in orice directie l-am cauta, spre a-l reunifica noi, cumva, cu mintea noastra, asa cum facem cu un joc de puzzle, Acel Adevar pe care il cautam fiecare din noi cu atata ardoare, cred ca este Adevarul propriu…

Adevarul tau, adevarul meu, adevarul lui…

Adevarul din tine insuti.

Cand il vom fi gasit ori cand ni-l vom fi creat fiecare din noi si cand vom crede cu adevarat in el, atunci celelalte adevaruri din stanga si din dreapta noastra,vor capata poate un alt sens in ochii nostri si isi vor revela propria lumina, de care vom avea sau nu nevoie…

Clara T

Lasă un răspuns

