Geografia sufletului

Standard

În geografia sufletului sunt atâtea forme de relief pe care nu le-am cunoscut niciodată, atâtea privelişti cărora nu le-am dat şansa să ne devină popas…

Sunt munţi către care ridicăm, minunându-ne,  privirea, dar pe care nu ne-am gândit niciodată să-i transformăm în azimut…

Sunt ape învolburate sau limpezi cărora nu le-am mulţumit niciodată că ne-au devenit, mereu, oglindă.

Sunt prăpastii în care am căzut de multe ori şi după ce ne-am ridicat, am şi uitat că fără ele n-am fi învăţat nicicând cât suntem de puternici…

Sunt vulcani care erup cu strigăt şi durere în ora şi în locul cel mai nepotrivit, dar care niciodată nu au fost priviţi de noi ca un simbol al paşnicei reaşezări ulterioare…

Sunt câmpuri şi câmpii atât de-ntinse încât ne amintim prea rar că e nevoie uneori de gratii ca să-nţelegem ce înseamnă infinit…

Sunt nisipuri fierbinţi, tentante, mişcătoare,  ce ne-amintesc  că sunt şi clipe când statornicia stâncii este doar un mit…

Sunt şi calote glaciare care te-nvaţă, aşa frumos, că uneori este mai multă viaţă în gheaţa rece şi alunecoasă decât într-un foc arzând periculos…

Sunt păduri dese, atât de dese încât te rătăceşti în ele exact când cauţi drumul către propriul luminiş…

Sunt şi miraje către care te îndrepţi atât de însetat încât simţi că şi ele îţi udă buzele şi trupul, la fel ca apa unui lac adevărat…

Sunt zile însorite în care cad ploi cu lacrimi şi sunt furtuni nebune care te cuminţesc…

Să nu uităm de curcubeu…  această hartă colorată şi fidelă a geografiei sufletului meu, al tău…

Clara T

 

 

Lasă un răspuns

