Caminar in pasi de Tango catre golf si-apoi spre mine…

Standard

 

Dupa aproape zece ani de cand tot am investit constant si frecvent  energie, timp, bani,asteptari in dezvoltarea mea personala si  in schimbari la nivelul fiintei mele,  acum aproape un an, am simtit asa, un fel de supra-saturatie, un soi de lehamite , un fel de…oboseala in a ma tot  lasa daltuita de fel si fel de metode, care mai de care mai sofisticate. Am decis sa iau o pauza, cat o fi ea de lunga, de dezvoltare personala, autcunoastere si…comunicare ultra-eficienta.  Am decis sa investesc  timpul, energia, banii si asteptarile in …activitati placute, distractive, relaxante si pe care nu le experimentasem pana atunci. Am decis sa ma joc, sa ma bucur,  sa imi scot din minte si din viata dictoanele  gen ,,nosce te ipsum! ,, .

Toamna trecuta m-am inscris asadar la cursuri…de Tango ! Pentru ca ador sa dansez, imi place muzica si de cate ori ii vad pe Monica Petrica si pe Razvan Mazilu dansand in piesa ,,Un Tango mas,, , ma imaginez si pe mine traind, candva, acea fervoare extraordinara …

In primavara aceasta m-am apucat…de golf ! Un sport de care nu stiam mai nimic pana acum un an si jumatate cand l-am cunoscut pe iubitul meu, partenerul meu de viata, care era impatimit jucator de golf de multi ani. In aprilie am inceput cursurile iar la sfarsitul lui iunie am participat déjà la primul turneu.

Acum cateva zile am reluat cursurile de Tango. Dar nu asta e important…

Important este ca am realizat, la distanta de un an de la decizia mea de a nu mai investi in cursuri specifice si speciale pentru  dezvoltarea mea personala, ca …in acest an investit in tango, in jolf  si in activitati ludice, relaxante si distractive, am crescut , m-am dezvoltat,  am invatat despre mine, despre viata, despre comunicare  si despre ceilalti cel putin la fel de mult si de multe cat am invatat in toti anii petrecuti in seminarii, ateliere, work-shop-uri, conferinte , etc.

Milonga(petrecere de tango) la care am dansat  dupa absolvirea nivelului de incepatori si diploma de participare la primul meu turneu de Pitch and Putt(o sectiune mai speciala si foarte provocatoare a jocului de golf) valoreaza in…bilantul meu actual mai mult decat toate atestatele,certificatele,licentele si succesele inregistrate in plan profesional pana acum.

Dansand tango si jucand golf, am invatat si/sau am integrat , descoperit, inteles, acceptat, printre multe altele,  ca…

…ceea ce iti place si te atrage nu este neaparat simplu ,  usor de realizat si lipsit de provocari

…credinta  ca ceva ,,nu ti se potriveste,,  poate fi de multe ori  impiedicare abila de a te apropia de ceva care-ti provoaca teama

…este cu adevarat imposibil sau extrem de greu sa ai o relatie  armonioasa  cu altcineva pana nu ai reusit sa fii in perfecta armonie cu tine

…intr-o relatie cu celalalt, este esential, pentru buna ei functionare, sa imparti atentia in mod egal intre tine si celalat

…limitele si obstacolele pe care noi le vedem in fata noastra, de orice natura par ele, sunt de fapt, prelungiri si reflexii ale limitelor si obstaclelor din interiorul nostrum

…nu poti savura bucuria jocului , nici a dansului, nici a vietii cata vreme miza jocului devine pentru tine mai importanta decat jocul insusi

…mastile pe care le purtam in viata de zi cu zi devin extrem de obositoare si de frustrante , de zeci de ori mai greu de purtat pe ringul de dans sau pe terenul de joc. Daca reusim sa ni le scoatem macar aici, ne va fi mai simplu sa reinvatam sa traim fara ele si pe scena cotidiana a vietii

…gasirea momentului potrivit, a ritmului potrivit, a modului potrivit de a face un pas sau altul valoreaza mai mult decat zeci de tehnici bine puse la punct. Sincronizarea ritmului tau cu ritmul celuilalt este o maiestrie care cere deopotriva inspiratie si exercitiu…

…analiza, strategia si planificarea valoreaza tot atat de mult in joc, in dans si in viata cat intuitia, spontaneitatea si creativitatea.totul este sa stii cand alegi una din ele sau cand este nevoie de cate putin din fiecare

…adesea, fiecare din noi scoatem la iveala o fateta sau alta a personalitatii noastre, a sinelui nostru, in functie de cine este in fata noastra si de fateta expusa de celalalt. Nu inseamna ca suntem incongruenti cu noi insine, ipocriti sau duplicitari. Inseamna ca suntem interdependenti, interactivi, intersanjabili , ca suntem precum cristalele cu mii de fatete care stralucesc ori nu, in functie de atat de multi factori…

…gasirea/alegerea maestrului /instructorului  /ghidului potrivit  poate fi decisiva pentru a -ti urma Calea dorita, pentru a te bucura de calatorie ori pentru a ajunge la capatul ei

…nici pantofii speciali de tango ori de golf, nici partenerii cei mai experimentati de dans sau de joc  nu te ajuta prea mult atata timp cat uiti ca resursele cele mai importante sunt in tine

…cunoasterea de sine, dezvoltarea si evolutia personala sunt  precum un abonament cu numar nelimitat de calatorii, in orice directie, cu sau  fara intrerupere si  mai ales fara intoarcere.  Daca alegi sa calatoresti  la clasa I sau la a II-a, la cuseta sau in picioare, palavragind cu altii sau citind  carte, privind pe geam sau miscandu-te pe culoar, indragostindu-te de necunoscutul de alaturi sau ganditu-te la iubitul de-acasa,  plangand sau zambind, fumand sau muscand dintr-un fruct, ascultand muzica sau rezolvand ecuatii – tot aia e !

Calatoresti oricum , oricand spre Tine …

 Clara T

Lasă un răspuns

