forme de captivitate…

Standard

Ieri dimineata, o doamna care auzise despre cartea Marele dictionar al cauzelor subtile ale imbolnavirii pe care tocmai ce am lansat-o pe piata, m-a sunat sa o comande. Mi-a spus ca este in spital pentru o saptamana si m-a rugat sa i-o livram acolo. I-am explicat ca din pacate firma de curierat cu care lucreaza editura mea nu livreaza decat la adrese de domiciliu. Am rugat-o sa imi indice adresa dumneaei de acasa, pentru a-i livra cartea cand iese din spital. Iar doamna mi-a raspuns : ,, va trebui sa o trimiteti la alta adresa, la vreo prietena a mea, o sa ma gandesc cum facem… Acasa nu o puteti trimite, caci acolo e si sotul meu, iar el nu este de acord sa citesc carti de genul acesta, stiti…,,

Exista  un citat, nu mai retin al cui, care spune asa : ,,suntem cu adevarat liberi atunci cand nu mai suntem nevoiti sa mintim,,.  Intr-o lume si intr-o vreme a libertatii proclamate, intr-un prezent ce abia de mai intrezareste printre filele unei carti de istorie luptele pentru abolirea sclaviei, raman uimita ori de cate ori ma intersectez cu persoane si experiente ce-mi confirma ca niciun sistem juridic, religios  ori socio-politic nu va putea sa ne garanteze libertatea cat timp noi nu facem efortul de a ne elibera….de frici, de iluzii, de prejudecati, de tipare, de dependente, de relatii toxice, de tipare distructive si de orice alte forme de prizonierat mental si emotional.

Tot ieri, seara tarziu, urmaream un film de razboi. Era o scena in care, mai multi prizonieri, aflati intr-o carcera, scrijeleau cu un cui pe perete cat timp  petrecusera in prizonierat si vorbeau intre ei, asteptand  ziua cand vor fi din nou liberi.  Scena aceea m-a dus , involuntar, cu gandul la doamna care de dimineata incerca, cu o seninatate ce m-a marcat,  sa gaseasca solutii alternative pentru a-si comanda o… carte, ascunzandu-se precum un traficant de arme  de propriul sot…

Si m-am intrebat, ma intreb : oare care forma de captivitate dintre cele doua (a doamnei de care povesteam si a prizonierilor de razboi) este mai  reala ?

Care din cele doua forme de captivitate ne da mai multe sanse de a evada, de a ne elibera, de a lupta impotriva ei ?

Care din cele doua forme de captivitate ne pune mai ferm in fata responsabilitatii proprii de a fi ajuns, de a ne afla si de a ne complace in rolul de prizonier?……

Oare ce sistem juridic, religios, moral, etic sau socio-politic ne-ar putea rapi libertatea de a alege daca traim eliberati chiar si intr-o carcera fiind sau daca traim o captivitate auto-impusa constient sau inconstient,  intr-o lume  atat de libera ?!…

Clara T

Un răspuns »

  1. am fost ani de zile intr-o captivitate ce aproape-mi distrusese personalitatea…..imi doresc sa ajung cat mai repede la o eliberare totala ,incat regasirea totala cu mine sa fie forma sub care as putea sa multumesc ca te-am putut intalni….M.

Lasă un răspuns

