Geamul cu jaluzele prafuit-verticale

Standard

Am coborat din birou, cu mobilul in mana, catre afara, pentru a da un telefon ce nu voiam sa fie ascultat de colegi.  Blocaj in retea, nu am reusit sa fac convorbirea, am luat-o incet, din nou spre birou si in cei cativa pasi catre imobilul cu usi glisante, am vazut ca afara e soare. parca deschisesem o enciclopedie, asa de tare m-am mirat de faptul ca afara e soare. pentru ca in birou soarele se afla in spatele unor jaluzele , zice-se verticale…

si apoi, mi s-a revelat faptul ca mi-e dor sa merg. m-am uitat la ceas, era …departe ora cand ar fi trebuit sa plec spre casa. mi s-a facut dor de a merge prin soare, cat mai repede. am lasat in urma imobilul cu usi glisante, si am inceput sa…merg pur si simplu pe strada, fara nici un scop, eu, care imi dramuiesc timpul ca un avar meschin, gandindu-ma in fiecare clipa cate lucruri as putea face, cat mai multe, cat mai multe…

am savurat indoielnic la inceput, bucuria de a …pierde timpul mergand fara rost si mergand, ochii mi s-au umplut de lacrimi, si imi spuneam a, da, iata, e putina lume pe strada, pot, in sfarsit  sa plang! …si cu ochii in  lacrimi, am inceput sa vad mult mai clar, vedeam ce nu vazusem in cele  peste 365 de dimineti si inca peste 365 de dupa-amieze in care trecusem prin aceleasi locuri, vedeam…ca in fata blocurilor unii oameni aveau…vita de vie, si ca s-au copt strugurii, da, s-au copt asa, deplin, strugurii aia care nu-s de soi, cu coaja tare si samburi multi, dar atat de parfumati. imi place sa le simt mirousul seara, nu sa-i mananc… si mi-am amintit ca si acasa, la ai mei, aveam bolta de vie cu astfel de struguri, si-am plans si mai tare, mergand pe niste stradute care nici nu stiam ca exista, cu case frumoase, in vecinatatea imobilului cu geamuri fumurii si jaluzele prafuit-verticale…

si ma bucuram ca plang fara sa-mi pese de muncitorii de pe un santier, care de altfel nu cred ca si-au dat seama ca plang, caci se uitau la …mine-corpul mergand, imbracat intr-o fusta oarecum stramta si oarecum sexy, si m-am bucurat  ca vedeam clar ca la unul si acelasi parter unul din proprietari avea gratii-saracul! iar celalalt nu,  si-mi imaginam  ca da, poti cunoaste omul, fara teste proiective de desen sau psihologice, poti cunoaste multe despre om, doar vazand …daca are sau nu gratii la geam, stand la parter.

si-apoi…simteam cum ceata din lacrimi se transforma in zambet, si-am tot mers, in continuare, pe strazile acelea frumoase, si-am vazut si frunzele din copaci, abia acum am simtit ce toamna frumoasa se intampla, desi pe 1 septembrie doar realizasem, chronologic, ca-i toamna…

si pe una din strazi am vazut o fata frumoasa, de fapt, sincer, nu stiu daca ea era frumoasa, caci mi-am oprit privirile in bluza ei transparenta , cu sani opulenti…  m-am trezit razand, la gandul nastrusnic ca va trece si ea pe langa santierul cu muncitori ce sigur nu si-ar da seama daca ar plange, caci fireste, privirile le vor fi atrase de sutienul cel negru si foarte plin…de sub bluza ostentativ transparenta.

si m-am intors cu pasi veseli spre imobilul cu usi glisante, stiind ca deja am ales   sa las sa intre mai mult soare in fiecare zi din viata mea, mult mai mult decat a intrat, de prea multa vreme incoace, prin diverse geamuri fumurii, acoperite si ele cu jaluzele prafuit-verticale…

……..

ceea ce am scris in randurile de mai sus se intapla acum niste ani…cand inca nu stiam foarte clar nici cum , nici cand voi reusi sa ma eliberez de constrangerea de a munci in birouri cu lumina artificiala, de neplacerea a face o activitate intr-un program fix si  de  nemultumirea a-mi castiga existenta intr-o maniera necreativa si lipsita de bucuria exprimarii de sine.

Acum, ma bucur in fiecare zi, de niste ani incoace, ca am avut curajul de a-mi urma visele, dorintele, inima, menirea…

 

Clara T

 

 

Lasă un răspuns

