ordine si curatenie…

Standard

Auzeam adesea ca spalatul vaselor, curatenia, aranjarea lucrurilor prin casa , sunt folosite de multe persoane ca modalitate de …detensionare, de calmare a gandurilor, de linistire a emotiilor. Credeam si nu prea si ca atare nici macar nu am incercat sa ma relaxez astfel vreodata. Mai citeam in carti de feng-shui  ca ordinea din casa sau de la birou, de pe masa de lucru sau din dulapurile de haine aduc cu sine instantaneu o doza semnificativa de ordine interioara, a mintii si a sufletului. Am luat informatia ca atare, i-am admirat pe cei ce-si pot dedica timpul si energia ordinii si…am continuat sa traiesc in dezordinea mea in care stiu unde gasesc fiecare bucatica de hartie, fiecare obiect cat de mic. 

Cand si cand, in preajma vreunei sarbatori sau cu ocazia mutatului in alta locuinta, ,,aranjam,, in felul meu, o noua dezordine, si stergeam praful de aproape peste tot…  in rest, timpul era mult prea pretios pentru a-l irosi in astfel de activitati.

Azi am inceput sa fac ordine, mai abitir ca niciodata. Nu , nici nu ma mut, nici nu e vreo sarbatoare. Pur si simplu, am simtit o nevoie disperata de a ordona. Am ordonat, am aruncat, am sters praf, am dereticat sertare ore in sir si cu o viteza de parca de asta depindea viata mea. Ma simt obosita fizic ca dupa o cursa indelungata si cu miza majora. Dar ma simt relaxata  psihic si emotional ca dupa o zi la SPA, euforica de parca as fi avut un orgasm multiplu, si cu multe, multe ganduri in ordine, cumintite spontan si asezate in raftuletele lor, precum obiectele din sertare si hainele din sifonier…

Ma simt fascinata sa constat cum poti sa obtii atat de rapid si de eficient un lucru atat de complicatsi complex  precum linistirea mintii si a sufletului , prin ceva atat de simplu si de comun precum a face ordine si curatenie prin casa, prin dulapuri, prin genti, prin sertare….

 Clara T

Lasă un răspuns

