o zi , o viata

Standard

Desigur,  fac multe erori intr-o zi, imi incalc  promisiuni,  comit nedreptati, produc rau din culpa, nu ma straduiesc destul ori nu ma apreciez destul, critic, imi pierd masura, ma lasa nervii, cert si dezamagesc, mint uneori, am pretentii si asteptari, invidii si (pre)judecati, frici  si esecuri,  in fine, sunt un om ca mai toti oamenii…   Ce constat in fiecare zi, cu bucurie, cu recunostinta, este ca nu ma mai simt vinovata si imperfecta cum m-am simtit ani in sir, chinuindu-ma singura si pedepsindu-ma mai rau decat spun povestile ca sunt chinuiti pacatosii in iad.  Au contribuit la diminuarea pana la disparitie aproape a inclinatiei spre auto- invinovatire si a tendintei spre perfectiune cartile citite, cursurile, orele de dezvoltare personala, sedintele de consiliere, experientele de viata. Dar procentul tuturor acestora la un loc ar fi, cumva, cam o zecime… Restul se datoreaza unei constientizari simple, care, cumva, mi-a schimbat viata:  tratez  fiecare zi ca pe o diviziune repetabila a existentei mele, o ,,mostra,,  ce poate fi schimbata nelimitativ cu alta, zi dupa zi, pana cand rezultatul este cel dorit.

Consider  fiecare zi ca pe o sansa miraculoasa de a o lua de la capat, pastrand din ziua de ieri ce a fost bun si straduindu-ma ca maine sa fiu , sa fac, sa am ceea ce imi doresc cu adevarat pentru mine si pentru cei din jurul meu. Nu cred in ,,judecata de apoi,, . Nu cred nici in rai nici in iad. Nu cred  in nemurire- nici macar cea a sufletului nu ma convinge deplin. Stiu insa  ca noaptea, inainte sa  adorm, imi fac un bilant, stiu ce nu mi-a iesit asa cum imi propusesem in zorii zilei si mai stiu ca maine, in zorii unui alt ,,azi,, voi avea sansa de a o lua de la capat,  de a fi cum si ceea ce-mi doresc sa fiu.

Iar credinta mea ca voi face tot ce imi sta in putinta pentru a face ca totul sa fie mai bun, mai bine, mai frumos, pentru propria persoana si pentru cei din preajma mea, ma ajuta sa ma scufund in somn, fara povara vinovatiilor inutile si a utopiilor perfectioniste. Somnul-noapte  dintre ,,azi,, si ,,maine,,   ma poarta  spre o alta Zi – nastere , iar eu  traiesc, zi dupa zi , ca si cum mi s-ar oferi mereu dreptul la  o noua Viata.

…o viata in care numai eu, constiinta mea si propriul suflet  sunt singurii si cei mai buni judecatori.

 

Clara T

 

Lasă un răspuns

