,,o sa…atunci cand…,,

Standard

,Daca mi-as putea trai viata pe o insula unde este mereu cald, sa ma trezesc dimineata si sa inot in ocean, apoi sa stau la soare, in linistea de acolo, sigur m-as lasa si de fumat, si de baut si de cafea,, – imi spunea, de curand, o persoana draga din viata mea. Auzind-o, am trait o senzatie de agitatie interioara, am vrut sa ii spun ca decizia de a trai sanatos nu tine neaparat de locul unde traiesti, ca nu doar clima calda ori baia in ocean pot fi puse in locul tutunului, alcoolului ori cofeinei, ca doar schimbarile interioare profunde te pot determina sa vrei o viata fara toxine…  Dar mi-am cenzurat gandurile , ,,discursul,, cu tenta de consilier atoate stiutor si i-am spus: ,,mergi atunci acolo, daca asta e ce crezi ca iti va face bine,,.
Omul este inclinat spre proprie experimentare, prea putini sunt cei ce refuza sa cada si ei in groapa in care tocmai ce-a calcat cel dinaintea lor. Mi-am amintit ca nici eu, ani la rand, pana intr-un tarziu platit cu multa suferinta, nu am priceput ca ma minteam singura cand credeam ca prilejul cel mai bun pentru schimbare era 1 ianuarie al fiecarui an, ca momentul pentru a zambi era cand totul era perfect, ca puteam fi fericita doar cand obtineam job-ul ravnit, cand divortam de partenerul nepotrivit, cand aveam copilul multdorit. Toate visele implinite la un loc nu m-au scutit multi ani de nefericire, de perioade de auto-distrugere . Si inca vad ,cand si cand, ca eu insami imi spun cu convingere: cand voi fi acolo sau dincolo, cand voi avea aia sau ailalta, cand lumea va fi asa sau altminterea, voi fi mai bucuroasa, mai frumoasa si mai sanatoasa. Si-atunci cum as putea sa spun altcuiva decat ce-mi spun mie insami  cand ma surprind ca desenez cai verzi pe peretii mintii si ai sufletului meu: ,,pai ce  te-mpiedica  sa fii deja acolo unde sau cum sau ce-ti doresti,,?  Si raspunsul cum ca nicidecum unde sunt, ce am sau lumea din jur nu stau in calea mea se lasa auzit, chiar daca este soptit timid de partea aceea din mine care inca sa mai agata de convingerea ca locul sfinteste omul  si nu invers…
Un loc magic, precum o insula calda tot timpul anului , un ocean azuriu, o familie implinita  , o casa ca-n povesti ori o abundenta de bani, de timp si de resurse pot fi, desigur, daruri binecuvantate ce te pot sprijini in schimbare, in renuntarea la tot ce iti face mai mult rau decat bine, in a-ti pastra echilibrul si pacea interioara. Dar nu sunt suficiente …si nicidecum absolut necesare.

 

Clara T

Lasă un răspuns

