lectii

Standard

Se spune ca in univers actioneaza niste legi foarte ferme , tendinta universului fiind aceea a maximei eficiente in aplicarea normelor dupa care el functioneaza. Fiind parte integranta din univers, legitatile lui ni se aplica volens nolens, normativele justitiei umane ori preceptele religiilor fiind , in fata sistemului reglator universal, niste inocente jocuri…
Imi amintesc cum, acum multi, multi ani, de-abia terminasem facultatea si eram de putin timp angajata la o banca ce ma platea cu multi bani, luasem o prima de Craciun. In ziua aceea o ruda apropiata aflata in nevoie imi ceruse cu imprumut ceva bani. Am refuzat sa-i dau, gandind ,, dar sa munceasca si ea pentru bani, cum muncesc eu, ce, mie cine-mi da gratis?,, . In seara acelei zile, in timp ce ma indreptam cu un mijloc de transport in comun spre casa, hotii de buzunare m-au deposedat de toata prima de Craciun, iar ca ,,bonus,, , ca sa fure banii, mi-au taiat pe lung si pe lat geanta de piele care vslora aproape cat banii furati. Atunci nu am inteles nimic, decat ca traiesc intr-o tara unde hotia este o plaga. Istoria s-a repetat de inca vreo 3 ori- am pierdut sume semnificative ori de cate ori am refuzat sa ajut din motove neintemeiate ori cand am incercat sa trag spuza pe turta mea, in anumite situatii in care evident altcineva avea de pierdut. Apoi am priceput din ce in ce mai multe…   Intre timp am invatat sa daruiesc, poate chiar mai mult decat ar fi potrivit sa o fac. Mi se mai intampla din cand in cand sa cad prada meschinariei, negenerozitatii, tentatiei de a acumula din frica rezerve inutile de resurse. Stiu insa acum ca o forta inteleapta  actioneaza intotdeauna  in consecinta cand faptele noastre minore risca sa produca un dezechilibru major intr-o portiune cat de mica din imensitatea universului exterior sau  al universului nostru interior. Cand ai resurse de energie suficiente si cineva, sa zicem partenerul tau de viata te roaga sa va plimbati impreuna inca o ora prin parc, iar tu,  din lipsa de generozitate sau de deschidere fata de dorinta celuilat refuzi, se poate intampla de pilda, ca la cateva minute dupa refuz, sa fii nevoit sa rezolvi pana de la roata masinii, investind de trei ori mai multa energie ca intr-o plimbare. Si vezi ca aveai resurse de fapt. Sau poate, partenerul tau isi doreste o mica vacanta impreuna cu tine, nu stati minunat cu banii, dar stiti amandoi ca cu un pic de bunavointa se gasesc acei bani. Refuzi ferm vacanta, motivand ca nu ai bani decat pentru strictul necesar. La cateva zile, cam aceeasi bani pe care i-ai fi dat pentru a contribui la mica vacanta dorita de celalalt, esti obligat sa ii dai ca sa-ti recuperezi masina ce ti-a fost ridicata dintr-un loc unde o parcasei neregulamentar. Si vezi ca banii au fost de gasit si pentru ceva neprevazut si care nu facea parte din ,,strictul necesar,, .
La scoala existentei putem fi corigenti sau repetenti, asa cum putem la fel de bine sa invatam lectia bine inca din momentul in care ne-a fost predata…

 

Clara T

Un răspuns »

Lasă un răspuns

