avem nevoie de povesti…

Standard

ma uitam emotionata si fascinata in seara asta la baietelul meu cum , in asteptarea lui Mos Nicolae, si-a lustruit ghetutele, ba,mai mult, a lasat la usa, pentru Mos , o portocala, un cutit ca sa taie mosul mai usor coaja portocalei, o sticla de apa si un pahar si un biletel pe care a scris mosului sa…isi toarne apa cata doreste.

asta vara, cand a implinit 8 ani, nu stiu cum a venit vorba, dar baietelul meu mi-a spus ca el crede ca mos Craciun, Iepurele de Pasti si Mos Nicolae nu exista si ca de fapt adultii dau cadourile la copii de sarbatori. Am cumpanit cateva secunde inainte sa ii raspund- mi se parea cumva, prematur sa-i spulber credinta in aceste personaje, mi se parea depotriva fals sa-i spun ca ele exista cu adevarat. Am gasit o cale de mijloc , spunandu-i ca ele sunt niste spirite care se pot face vazute si nevazute dupa bunul plac dar ca ele sunt ajutate in misiunea lor de a darui, de oameni. Probabil ca a vrut  sa creada varianta cum ca darnicele personaje exista, chiar si ca spirite ajutate de oameni, caci n-a mai intrebat nimic. Iar asta seara , vazandu-i minunatul gest de a-l ospata pe Mos Nicolae cu apa si…portocale, am inteles cata nevoie avem, noi, oamenii, de povesti.

Pacat ca multi dintre noi , adultii, nu mai stim, precum copiii, sa ne  bucuram de farmecul lor…

 

Fie sa gasim,fiecare, in ghetute, un mic dar care sa ne indulceasca sufletul. Iar daca Mos Nicolae poate uita, din graba, din oboseala sau din alte motive stiute sau nestiute, pe vreunul din noi, putem sa-l ajutam, punandu-ne singuri, in fiecare ghetuta a noastra cate un mic simbol al bucuriei de a primi si a darui.

Clara T

 

Lasă un răspuns

