by myself…

Standard

stiu ca ma repet, dar nu ma pot abtine sa nu repet mereu si mereu, cu imensa mirare, cat de multe pot invata de la copilul meu…   ca si cand ar avea niste antene nevazute, cu care imi capteaza toate nelamuriririle, retoricile, conflictele interiare,  se intampla adesea sa faca sau sa spuna ceva care ma ajuta pe mine sa ma dific asupra unui subiect, macar pentru o vreme…

Jacques Salome este acel autor care spune ca ceea ce intretine o relatie sunt gesturile marunte, darurile, complimentele, valorizarile, nicidecum sentimentele. Iubirea poate exista independent de o relatie pozitiva, in care ambii parteneri dau si primesc echilibrat lucruri /cuvinte/gesturi incarcate de viata, asa cum si o relatie perfect satisfacatoare pentru ambii parteneri poate exista fara ca cele doua personaje sa nutreasca iubire unul pentru altul. Este o idee care ani de zile mi-a dat bataie de cap, suisuri si coborasuri in drumul meu de trainer si consilier in comunicarea relationala, in viata mea de zi cu zi. Cum adica, m-am intrebat in sinea mea sau de fata cu altii, sa poti trai fara iubire intr-o relatie? si cum adica sa pleci dintr-o relatie fara sa fi mers prin ea pana in panzele ei…cle mai negre, pana acolo cand motivatia de a pleca nu mai e viata ta ci salvarea ei?  am legat cu incapatanare iubirea de relatie, le-am legat chiar si cand ambele strigau prin toate mijloacele lor ca nu (mai) au de-a face una cu alta, le-am legat pana si atunci cand cl putin una din ele nu (mai) exista…

Am reusit, in aceeasi ani, macar la nivelul mintii si al experimentului, sa  imi fac mie si altora  inteligibila ideea autorului de care vorbeam, ideea independentei dintre relatie si sentiment, a separarii lor clare.  dar, cumva, la nivelul profund al fiintei mele, ea nu s-a integrat.  cum adica, imi spuneam eu, daca nu simti iubire pentru cineva, sa poti face lucruri minunate pentru el? cum poti face pentru tine  ceva bun si frumos daca acel sentiment de iubire de sine nu exista?

ceva -ceva nu se potrivea in mecanismele logicii mele…

astazi dimineata, dupa ce m-am framantat aproape 2 ore asta noapte, impreuna cu iubitul meu, intr-o discutie aprinsa pe tema amestecului /confuziei duse pana la nivel de dependenta conceptuala intre sentimente si relatie ,baietelul meu m-a luminat, cumva…   cand m-am trezit eu, el era la masa lui de scris. m-am indretat catre el si el mi-a aratat : uite, mami, ce am primit de la cineva azi, cu ocazia faptului ca am implinit 8 ani si jumatate. Era o felicitate pe care el singur isi scrisese frumos ,,la multi ani !,, si se semnase. Gestul i se parea firesc, natural- acel gest pe care eu il consideram demn de mila, dovada suprema a unei jalnice existente: sa iti faci cadouri singur, sa te lauzi singur, sa te alinti, sa te rasfeti singur…  Ceea ce a facut copilul meu azi este una din cele mai puternice axiome ale comunicarii verticale cu tine insuti si cu ceilalti- nu cere altuia ceea ce tu singur nu-ti poti da…

Cand tu singur te iubesti atat de mult incat sa-ti poti darui tot ce iti doresti si tot ceea ce de obicei ceri de la celalalt, ceea ce vine de la ceilalti este un bonus, un alt cadou, pe care il vei primi, nu-l vei astepta, nu-l vei cersi, nu-l vei smulge cu forta lacrimilor , a victimizarii, a manipularii…

Astazi am inteles ca sentimentele nu depind de relatie si nici relatia de ele, am inteles ca ele nu sunt separate in mod absolut, am inteles ca iubirea si relatia se pot afla intr-o stransa, frumoasa, eficace interdependenta, atunci cand noi , cei ce iubim si relationam, vrem asta si facem tot ceea ce este nevoie ca sa fie asa…

 

 

Lasă un răspuns

