lasa-i asa cum sunt

Standard

oamenii nu se schimba cu una cu doua…   si nicidecum nu se schimba ca asa vrea mama, sotia, copilul, iubita, profesoara , colegul de birou sau seful.  omul nu se schimba cu usurinta nici macar atunci cand vrea el insusi. a te schimba inseamna a renunta la tine, cel care esti, pentru a deveni un alt cineva, care nu se stie daca o sa iti placa, nu se stie daca iti va imbunatati viata, nu se stie daca te va face sa te simti mai fericit;  a te schimba  inseamna, intr-un anume fel, a te trada pe tine, cel care esti, cu tine, cel care vei fi-iar omul isi este fidel siesi;  inseamna a crea, a depune efort, a risca, a iesi din comoditate, a investi- iar omul este inclinat spre a primi, spre obisnuinta, spre pasivitate, spre cunoscut…

inca de cand eram copil incercam , imi amintesc, sa-i schimb pe cei din jur, caci mi se pareau neconformi cu imaginea mea despre normalitate, neconformi cu asteptarile mele, neconformi chiar cu promisiunile si aspiratiile lor, neconformi cu legile firii…  am varsat izvoare de lacrimi, am scris mii de pagini, am risipit ore pretioase in dialoguri calme sau isterice, am facut si-am desfacut atatea, totul cu scopul pe care eu il consideram nobil, inalt, plin de intentii bune, de a-l face pe celalalt sa fie mai bun, mai frumos, mai, mai, mai decat era deja…   Cand, extenuata de incercari, epuizam toate posibilitatile logice, analogice sau ilogice de a schimba pe cineva, fugeam cat ma tineau picioarele in cautarea cuiva …mai deschis schimbarii. in rastimp, eu insami m-am schimbat. dar m-am schimbat in ritmul si in felul meu. nu am devenit nefumatoare pentru ca mama mea imi spunea ca ma voi imbolnavi, nici pentru ca iubitul meu de demult nu suferea saruturile mele mirosind a gudroane, nu am devenit mai calma pentru ca mi-am distrus cateva laptop-uri si telefoane izbindu-le de pamant, nu am devenit mai relaxata pentru ca am citit in carti ca relaxarea mareste durata vietii, nu am devenit mai atenta cu copilul meu pentru ca el a insistat de zeci de ori, plangand sau strigand, sa-i dau mai mult timp, nu am devenit mai toleranta pentru ca  iubitii si sotii din viata mea mi-au declarat ca intoleranta mea ii scoate din minti  si din relatie, nu am devenit mai inteleapta pentru ca mi-am platit cu bani multi si timp indelungat maestrii, profesorii, cursurile intensive…

schimbarile adevarate si rezistente, cele care m-au ajutat sa nu  regret rocada continua pe care o fac cu cea care eram acum 5 minute, 5 ore, o zi, un an, zece ani, 30 de ani, au fost acelea in care eu nu am simtit ca am vreo contributie, au fost cele care nu au demarat cu ,,trebuie sa,, , au fost cele care nu mi le-a impus nimeni, au fost cele rezultate intr-un mod miraculos si de neinteles, cele care seamana cumva, cu o  magie a unui iluzionist- pune intr-o palarie un iepuras si scoate in cateva secunde o fundita rosie, apoi manuieste  bagheta si iepurasul apare din nou…

schimbarea, desigur, o putem obtine si cu forta, dar este o schimbare de suprafata si de circumstanta,o pseudo-schimbare care ne foloseste in prea mica masura pentru a merita tot efortul  luptei sau pretul strategiilor sofisticate de manipulare.

cred ca…am devenit, peste noapte, atinsa de adevarul acesta simplu si de bun simt: e bine sa-i lasi pe oameni asa cum sunt ei.   iar atunci cand tu insuti/insati nu esti pe valul schimbarii si cand viata ta alaturi de cei ce nu vor sau nu pot sa se schimbe ti se pare nepotrivita, greu de trait sau ti se pare ca meriti altceva,  lasa-i…si mergi inainte, cu tine, asa cum esti…

Lasă un răspuns

