piramida nevoilor mele

Standard

in una din zilele trecute purtam, plimbandu-ne,  o discutie aprinsa cu partenerul meu de viata, asupra modului in care oamenii se raporteaza la ceea ce este cunoscut sun denumirea ,,Piramida lui Maslow,,.  In vreo ora de conversatie, ne-am comunicat reciproc pareri despre cum oamenii trec de la un nivel la altul al satisfacerii nevoilor, despre cum unii sar de la un nivel la unul trecand peste 1-2-3 trepte, cum unii oameni nu sunt interesati sa urce pana la ultimul nivel etc, etc…

tot vorbind, ne-am dat seama ca adusesem subiectul foarte aproape de noi, atat de aproape incat deja incepusem sa vorbim despre nevoile noastre, ale fiecaruia. aici conversatia a devenit polemica, intrucat realizam ca ceea ce unul din noi considera ,,firesc,, sa satisfaca prioritar intrucat acea nevoie era pe nivelul 1 al piramidei lui Maslow, celalalt considera ca de fapt nu e chiar atat de important, adica , practic, respectiva nevoie la care faceam referire, era ,,deplasata,, cu un nivel sau doua mai sus pe respectiva scala, producand un blocaj de comunicare, frustrare si neintelegere, conflict.

epuizati de dialogul ce se prelungise mult, am ajuns acasa, ne odihneam unul langa altul, iar cand mintea mea s-a linistit, renuntand a cauta raspunsuri consolatoare, a tasnit din mine un adevar atat de evident incat ma minunam ca nu-l vazusem pana atunci :  ,,dar piramida lui Maslow nu mi se potriveste! eu am propria piramida care arata cu totul altfel !,, Si, vazand clar   in fata ochilor ,,interiori,, imaginea piramidei mele, i-am cerut si iubitului meu sa descrie ce se afla, pe o piramida personala, pe fiecare nivel, si-a imaginat-o si el, apoi dintr-o data, ne-am lamurit, linistit, inteles unul pe altul; chiar daca , pe propriile piramide, nevoia ce creease discutia se afla pe niveluri diferite, faptul ca acea nevoie nu se mai afla pe o scala-etalon din afara noastra, nepotrivita noua, ci pe o scala proprie, autentica, integrata la nivelul fiintei, ne facea sa comunicam mai empatic si sa construim pe diferentele dintre noi o solutie convenabila…

Piramida Nevoilor Mele este una din cele mai importante constientizari ale mele, care a inceput sa produca imediat efecte benefice.

Poate ca ar fi un bun exercitiu de …curiozitate si introspectie pentru fiecare din noi – crearea propriei piramide a nevoilor.  Succes si inspiratie !

Clara T

Lasă un răspuns

