un rost in viata

Standard

citeam ieri intr-o carte despre dezastrele pe care le prduce in viata unui om faptul ca acestui om ii lipseste un sens in viata; depresia, apatia, dependentele, vidul interior, sinuciderile, nefericirea si o intreaga cohorta de stari greu de trait, greu de gestionat se datoreaza, pare-se, lipsei de sens al vietii si , mai mult, faptului ca oamenilor le este greu sa-si descopere un sens, sa defineasca sensul vietii lor. eu mi-am definit si gasit sensul demult. dar citind, mi se strangea stomacul la teama ca copilul meu ar putea ajunge, candva, in tabara tinerilor/adultilor de mai tarziu, ce va cauta sa-si umple vidul existential prin mijloace distructive. m-am framantat toata ziua daca sa-l intreb sau nu, la varsta lui, sa vad daca stie cam ce ar fi acela rost al vietii lui. ma tot codeam, spunandu-mi ca e prea mic pentru o intrebare atat de profunda . la culcare insa, dupa ce i-am citit povestea, am indraznit sa il intreb, emotionata, tematoare, plina de indoieli : ,,mami, tu care crezi ca e rostul tau in viata asta?,,  . credeam ca o sa astept o vesnicie raspunsul,ca o sa-l vad blocat in fata intrebarii. nicidecum: mi-a raspuns simplu , senin, zambind, de parca astepta intrebarea mea dintotdeauna: ,, rostul meu este sa fac Pamantul mai frumos.  si sa ma fac pe mine mai frumos. pentru ca daca eu sunt frumos, pamantul va fi mai frumos si din cauza mea,,.

Am adormit linistita…

Clara T

Lasă un răspuns

