Atentie !!!

Standard

Atentia este o nevoie a omului , una deosebit de importanta cred eu, chiar daca nu e scrijelita pe peretii niciunei piramide , nici macar ai celei a lui Maslow. Nu stiu ce ar alege altii dar eu, dupa ani si ani si pelerinaje in cautarea iubirii, realizez ca cel putin atat cat am nevoie de iubire, am nevoie de atentie.  De iubit, am fost iubita mult si de multe ori,  cel putin asa mi s-a spus, cel putin asa am crezut. Dar in toate iubirile mici si mari am resimtit o lipsa acuta a ceva : atentia. Nu, nu e vorba (neaparat) de atentia exprimata  notoriu printr-un buchet de flori  depersonalizat, printr-un sms risipit pe o urare tipizata sau prin biata cutie de bomboane cu fundita care se ofera de diverse aniversari, onomastici sau vizite de curtoazie (desi si astea sunt mici mostre de atentie demne de luat in considerare).

E vorba de atentia aceea exprimata prin privirea indreptata spre fiinta mea pentru a cauta pe chipul meu semne ale starii  de spirit in care ma aflu  : ,,pari trista azi, ai ceva pe suflet?,, .  E vorba de atentia aceea exprimata prin bilantul binevoitor al tuturor faptelor sau inactiunilor mele :,, saptamana asta am vazut ca ai muncit mai mult ca de-obicei, poate ca in week-end te-ai putea odihni mai mult,, , ,, am vazut ca in ultimul timp nu ai mai zambit, as vrea sa stiu daca e totul bine cu tine,, . E vorba de atentia aceea exprimata prin interesul pentru ceea ce gandesc, cred, creez: ,, tu ce parere ai de subiectul asta?,, ,  ,,ce ai mai scris azi? (daca ma ocup cu scrisul) , cum te-ai mai descurcat azi cu copiii ?(daca sunt invatatoare), ce ai vrut sa exprimi prin tabloul asta? (daca sunt pictorita),, .  E vorba de atentia aceea exprimata prin incercarea de a-mi facilita , generos, accesul la micile sau marile mele trebuinte, dorinte , capricii sau vise : ,, stiu ca iti place sa mergi la dans, stii  ca mie nu-mi place sa dansez, dar uite, mergi tu, stau eu acasa cu copilul in seara asta,, , ,,stiu ca ti-ai dorit mereu sa vizitezi Japonia, nu-mi pot permite sa-ti ofer acum o excursie acolo, iata insa, in drum spre casa, la o taraba, am gasit o vedere cu o gradina japoneza; ti-am luat-o ca sa iti aminteasca o data in plus, sa nu renunti la visul tau,, , ,, hai , trezeste-te , azi ti-am pregatit omleta aceea cu busuioc care-ti place tie atat de mult,,.  E vorba de atentia aceea care alegi sa o deplasezi , generos, senin, neconditionat, dinspre fiinta ta catre fiinta de langa tine, fara ca ea sa devina o expresie a sacrificiului de sine ori un tribut adus pe altarul neputiintelor sau exagerarilor celuilalt.

Deodata, se nasc in mine zeci de intrebari si sumedenie de raspunsuri. Ma intreb , in avalansa, cati oameni ar mai cauta iubirea daca ar primi Atentie? Este oare atentia un ingredient in reteta iubirii si daca da, in ce cantitati ar trebui dozata pentru ca prajitura sa fie reusita? Sau este iubirea ingredientul  fara de care atentia nu se leaga ?  Se pot inlocui una pe alta sau sunt doua elemente cu rol bine definit? Ne putem lipsi de amandoua si sa fim totusi sanatosi, fericiti, impliniti? Am lasat in urma multe iubiri cat si oamenii care erau deopotriva receptori si emitatori de iubire. Daca am incercat sau incerc sa raman in relatii pline de multa iubire, tanjesc avid dupa atentie. Sufar cand nu o primesc, asa cum sufar de foame, de sete, de cald, de durere. Atentia pe care incerc sa mi-o dau  mie insami nu inlocuieste deloc, dar deloc atentia pe care doresc sa o primesc de la celalalt. Sunt categorii diferite. Nici atentia care le-am dat-o eu, cu varf si indesat, dupa cantarul meu, celor pe care i-am iubit, nu i-a salvat de nefericire asa cum nici iubirea mea nu le-a vindecat pustiul din suflete .

Dincolo de retorica intrebarilor si de fragilitatea concluziilor la care am ajuns,  ma intreb acum, onest, pe mine insami: ,,daca ar trebui sa alegi intr-o buna zi intre a-ti trai viata langa un om care te iubeste enorm dar nu-ti da atentie mai deloc sau un om care nu (prea)te iubeste dar isi indreapta atentia spre tine asa cum soarele isi indreapta zilnic razele catre pamant, ce ai alege?,,  .

Este o intrebare atat de importanta pentru mine incat, pentru a-(m)i gasi raspunsul , este nevoie sa-(m)i dedic multa si atenta…atentie.

Clara T

Lasă un răspuns

