ganduri pozitive despre stari ,,negative,,

Standard

Multumesc unei persoane care imi este foarte draga  pentru prilejul de a impartasi cateva ganduri despre experientele si convingerile mele legate de modul de a face fata starilor negative.

Fac o retrospectiva a vietii mele si realizez acum ca am avut foarte multe feluri de actiune si de reactiune vis a vis de ,,starile negative,,.

In copilarie fugeam de ele citind…

In adolescenta fugeam de ele indragostindu-ma…

Ceva ani mai tarziu, fugeam de ele facand shopping compulsiv.

O vreme, le-am ,,innecat,, in alcool si le-am ,,pierdut,, in fumul a zeci de tigari pe zi…

Apoi, am inceput sa le gestionez, ca sa nu zic controlez, prin participare constanta si foarte frecventa la tot felul de cursuri /seminarii in care invatam tehnici eficiente, dar din pacate, cand am incetat cursurile, au reaparut starile negative cu parca si mai mare forta.

In urma cu cativa ani, ma refugiam in munca iar starile negative nu mai aveau forta-un proiect nou si orice umbra de tristete era alungata; cand proiectul se finaliza, starile negative reapareau,dar, proiect dupa proiect, am ajuns la epuizare…

De o vreme incoace, reusesc sa selectez si sa alternez mai multe metode prin care sa ,,convietuiesc,, cu starile mele negative : scriu, pictez, merg la masaj, fac aromaterapie cu ulei de lavanda, fac dragoste cu iubitul meu ,desigur cand e si el disponibil, ma joc cu copilul meu, bat bulevardele orasului in lung si in lat, fac curatenie prin sertare, confectionez ceva, un obiect dragut, creez o reteta de mancare speciala, savurez o cutie maaaare de inghetata.

Ceea ce insa sunt pe cale sa invat incet-incet,  este sa imi accept, sa imi traiesc toate starile negative cu iubire; sa le multumesc ca exista. Pentru ca atunci cand apare o stare negativa, imi este clar ca e ceva de schimbat in mine, in gandurile mele, in relatiile mele cu ceilalti, in relatiile mele cu universul. Stiu acum ca starile negative sunt  niste simpatice si utile beculete/sunete/strigate de alarma – de ce sa fug de ele,de ce sa vreau sa le ,,inchid gura,,  ,  in loc sa ma asez frumos si sa incerc sa vad ce vor sa-mi spuna !? !  Daca eu le ascult mesajul mai mult sau mai putin subtil, mai greu sau mai usor de decodat, mai coerent sau mai vag , ele, starile ,,negative,, , se lasa inghitite de zambetul meu larg si de marea de liniste in care eu incep sa plutesc ori de cate ori pricep ce se afla in spatele unei avalanse de ganduri obsesive, in spatele unei depresii, in spatele unei furii groaznice, in spatele unei nopti cu cosmaruri sau cu lacrimi, in spatele  unei dependente,  in spatele unei frici paralizante, etc, etc, etc…

Ceea ce sunt pe cale sa invat, deopotriva cu a-mi trai starile ,,negative,, , este sa-mi traiesc starile ,,pozitive,, . Constat ca este nevoie si pentru asta de mult curaj, de multa forta si de… multa iubire fata de mine insami.

Clara T

Lasă un răspuns

