o …tava pentru sufletul meu

Standard

Unii spun ca a-ti pune sufletul pe tava in fata celorlalti este un act admirabil de curaj. Altii spun ca a sti sa tii bine ferecata ,,radiografia,, sufleteasca este un act de decenta si de grija fata de tine si de celalalt. Sunt culturi unde exprimarea interiorului mintii dar mai ales al inimii noastre este considerata sanatoasa si morala; sunt si culturi unde autocenzura si cultivarea talentului de a fabrica si purta masti sunt ridicate la rang de arta si de noblete. Unii din noi nu vrem sa ne afisam trairile sau daca o facem, o facem intr-un mediu securizat , securizant, ori intr-o mediu ce ne pare suficient de asemanator cu o scena in care expozeul nostru va fi suficient de aplaudat ori de supus atentiei publicului. Altii dintre noi pur si simplu nu stim , nu putem, suntem blocati si limitati in a ne exprima pe noi , asa cum suntem , asa cum traim in lumea noastra interioara. Unii din noi suntem foarte buni in camuflaj in timp ce altii habar nu au sa-si stavileasca, nici macar cand e eminamente necesar, fluxul fluviului interior ce se poate revarsa in afara in mod catastrofal. Ani in sir m-am lasat dusa si sedusa de impulsul destainuirilor; am servit lumii nenumarate tavi umplute cu emotii, idei, secrete, confesiuni, spovedanii, jurnale intime, corespondenta cu iubitii, dialoguri de alcov,soapte de suflet si strigate de razboi. am fost admirata, invidiata ori privita cu coada ochiului pe la colturi ; de prea putine ori mi-am pus intrebarea daca e corect ori bun ori sanatos ce fac. Daca imi foloseste mie sau altora. De raspuns, imi raspund abia acum : habar nu am ! Iar acest raspuns mi se pare acum  tinuta ,,potrivita,, in festinul la care se servesc suflete pe tava; adesea nuditatea interioara a celui expus se intalneste intr-un mod subtil si, cred eu, nealeatoriu,   cu nuditatea privitorului si creaza, impreuna, o vestimentatie in care orice  minte, orice trup si orice suflet se pot simti bine, se pot simti frumoase,  se pot simti in largul lor… si suficient de pregatite pentru a putea fi oferite sau retrase de pe tava…

Clara T

 

 

3 răspunsuri »

  1. O poezie care cred ca va reprezinta – cu mici exceptii…!

    Ion Minulescu
    Ecce homo

    Eu sunt o-mperechere de straniu ( Tu esti o-mperechere de straniu si comun….)
    Şi comun,
    De aiurări de clopot
    Şi frământări de clape –
    În suflet port tristeţea planetelor ce-apun,
    Şi-n cântece, tumultul căderilor de ape…

    Eu sunt o cadenţare de bine
    Şi de rău,
    De glasuri răzvrătite
    Şi resemnări târzii –
    În gesturi port sfidarea a tot ce-i Dumnezeu,
    Şi-n visuri, majestatea solarei agonii…

    Eu sunt o-ncrucişare de harfe
    Şi trompete,
    De leneşe pavane
    Şi repezi farandole –
    În lacrimi port minciuna tăcutelor regrete,
    Şi-n râs, impertinenţa sonorelor mandole.

    Eu sunt o armonie de proză
    Şi de vers,
    De crime
    Şi idile,
    De artă
    Şi eres –
    În craniu port Imensul, stăpân pe Univers,
    Şi-n vers, voinţa celui din urmă Ne’nţeles!…

    • Va multumesc din suflet pentru acest Dar de poezie. In goana fiecarei zile nu am mai gasit de prea mult timp ragaz si chemare spre a deschide o carte de poezii. Minulescu face parte dintre poetii dragi mie. Si rar mi se intampla sa primesc daruri atat de inspirate si atat de potrivite mie. Multumesc frumos !

      • Nu este vorba de inspiratie-este o constatare in urma lecturarii” EXPRIMARI”. De cateva zile citesc ” EXPRIMARI” ( dupa goana zilei) si uite-asa imi re-amintesc de Micul Print, de Licorna ,de Lucian Blaga (cred ca este unul dintre poetii dumneavoastra preferati), de Minulescu , de Osho , de pictori …..Cu drag

        Bismarck,ND ,7.42 pm

Lasă un răspuns

