determinism

Standard

Povestesc adesea aceasta intamplare care m-a ajutat mult sa inteleg cum anume ajungem , adulti fiind, sa atragem in viata noastra tot felul de situatii care nu corespund dorintelor noastre declarate ci celor inconstiente. Copilul meu atrage banii inca de mic, in sensul ca ii place sa-i faca, sa-i numere, sa-i inmulteasca. E drept, a primit si de la mine o oarece educatie in acest sens. Pentru ca a scris doua povesti pe care i le-am publicat, lunar ii spun cate din carticelele lui s-au vandut si-i dau o anumita suma , cu titlu de drept de autor. Luni de zile, chiar daca eu uitam, el era grijuliu cu veniturile lui si ma intreba despre vanzarea povestilor. Ii spuneam, ii dadeam banii si se bucura nespus de mult.  In una din luni insa, am realizat ca nu intreba nimic, desi trecuse momentul inventarului vanzarilor. Mirata, l-am intrebat :,,ai uitat, mami, ca e sfarsit de luna? Nu te intereseaza cate carti de-ale tale s-au  vandut?,, . Un pic stanjenit, mi-a spus: ,,stii, bunica mi-a zis ca bogatii se duc in iad si saracii in rai; iar eu nu stiu daca e bine sa ma mai interesez de bani, ca nu as vrea sa ajung in iad,, .  Dupa ce mi-a trecut furia la auzul acestor vorbe, l-am linistit in felul meu si l-am asigurat ca nu e nimic rau in a fi bogat, cat timp nu faci lucruri rele si distructive cu banii. A inteles , iar ideea bunicii nu a avut timp sa prinda radacini in fiinta lui. Isi numara in continuare, bucuros, banii castigati din activitati pe masura lui de copil cat si banii primiti din stanga si din dreapta,cadou. Ma intreb cum ar fi fost daca nu as fi aflat si nu as fi intervenit; ma intreb cum ar fi viata noastra, a adultilor de azi, daca in copilaria noastra nu ne-ar fi fost sadite in minte si in suflet atatea seminte de idei-parazit care nu ne lasa sa ne inflorim dorintele, visele, existenta, care nu ne lasa sa ne bucuram de tot ce avem , care nu ne lasa sa obtinem cat mai mult din tot ce avem nevoie si din tot  ce este posibil …

Clara T

Un răspuns »

  1. stii cat de mult m-au facut aceste cuvinte ale tale ,cand le-am auzit pentru prima data,sa reflectez asupra celor ce traiam ….nici nu-ti imaginezi cat….iti multumesc pentru tot ce am putut constientiza intalnindu-te….

Lasă un răspuns

