oare ne ajuta parerile celorlalti?

Standard

,,da-mi si mie un sfat, te rooooooog…….,, – aceasta era cererea cea mai frecventa pe care ani de-a randul o faceam catre prietenele mele, catre colegii de munca, catre orice persoana cu care se intampla sa interactionez  in timp ce aveam vreo dilema existentiala, afectiva, cognitiva sau de orice alta natura. pur si simplu, o buna parte a existentei mele nu eram capabila sa iau decizii de una singura si culmea, universul ma punea, asa, ca sa ma tachineze parca, de fiecare data, in situatii in care puteam alege intre cel putin doua variante, ambele la fel de potrivite sau de nepotrivite nevoilor ori dorintelor mele.

unii se traduiau sa-mi dea sfaturi care se prelingeau parca pe langa urechile mele; altora chiar le-am urmat sugestiile ; iar alti oameni mi-au raspuns sec: ,,nu stiu, nu stiu ce as face in locul tau, nu stiu ce sfat sa-ti dau,,.

Cand numarul sfaturilor si parerilor primite de la anturaj a devenit semnificativ mai mic decat al celor pe care le ceream , am inceput sa caut raspunsuri si pareri si sfaturi in carti, la cursuri ori in sedinte de terapie. da, credeam in continuare ca raspunsul cel mai bun, ca parerea cea mai pertinenta e altundeva decat la mine. dar cumva, in acest proces de cautare, am realizat ca de cele mai multe ori, cand parerea primita nu rezona cu un Ceva anume dinlauntrul fiintei mele, o ignoram , sau o combateam sau pur si simplu….nu o auzeam. Ceea ce m-a facut sa concluzionez ca de fapt, nu am cautat niciodata parerile altora, nici sfaturile altora, nici raspunsurile altora. ceea ce am cautat mereu erau doar confirmari , validari, ale propriilor ganduri, idei, credinte, solutii.

asa a fost, asa este la mine. Am nevoie in continuare , adesea, de o voce in plus, a altcuiva, care se alatura vocii mele, am nevoie de raspunsul altcuiva, geaman cu al meu, pentru una si aceeasi intrebare, am nevoie sa stiu ca unele din intentiile mele vibreaza pe aceeasi frecventa cu intentiile altor fiinte, am nevoie de parerile, opiniile, experientele impartasite ale celorlati, pentru a deveni mai  constienta si mai sigura de ale mele.

eu cred ca fiecare din noi avem nevoie, mai devreme sau mai tarziu, mai mult sau mai putin, de exprimarile celorlati cu privire la dilemele noastre.

eu m-as bucura sa aflu daca si in ce fel ajuta si altora parerile semenilor .

Tu ce parere ai despre asta?

 

 

Lasă un răspuns

