arta de a (nu) vinde flori…

Standard

m-am oprit astazi la o florarie ce m-a atras prin multitudinea de flori in ghivece si prin spatiul generos alocat expunerii  (atat in interior cat si in exterior); am ales un ghiveci simpatic si vesel, in care erau niste superbi ardei iuti rosii, deopotriva ornamentali cat si…utili; decizia spontana de a alege acel ghiveci cu ardei iuti mi-a desenat pe chip un zambet luminos, deja vedeam veselii ardei decorand masa de la bucatarie si contribuind si la condimentarea vreunui sos. odata ales ghivechiul de pe raftul de afara, m-am dus inauntru sa platesc. doua doamne vorbeau cu asiduitate in spatele tejghelei, ignorandu-ma, desi stateam chiar in fata lor cu ghiveciul si cu banii in mana. ca sa le atrag discret atentia, fara sa creada ca le zoresc, am indraznit sa intreb daca pot muta ardeiul intr-un vas un pic mai mare. una din doamnele vanzatoare (sau poate chiar patroana?) mi-a raspuns sec si pe un ton de parca facusem o greseala fatala: ,,da, dar sa nu fie un vas prea mare!,, . apoi au continuat sa vorbeasca. le-am intrerupt iar si am intins banii, asteptand, ca in orice florarie  in care am cumparat flori in viata mea, sa mi se inveleasca ghiveciul intr-o folie de celofan sau in vreo hartie speciala. doamnele se uitau la mine si eu la ele. vazandu-ma tinand ghiveciul in mana, una din ele intuieste ce vreau si intreaba, pe ton certaret: ,,vreti si punga? va mai costa 30 bani,,.  am spus da, sperand ca e o punguta potrivita pentru acel ghiveci. dar imi intinde parca in sila o punga mare si subtire in care ghiveciul s-ar fi rasturnat sigur. in secunda aceea zambetul desenat pe chip de decizia de a cumpara simpaticul ardei ornamental, mi s-a sters de pe chip si in locul lui am resimtit tristete amestecata cu revolta.  ,,florile aduc frumusete in viata noastra, nu puteti sa va bateti joc asa de flori si de oamenii care le cumpara, vorbind pe acest ton si oferind astfel de ambalaje,, le-am spus doamnelor vanzatoare si cu parere de rau, le-am lasat ghiveciul pe masa si le-am cerut banii inapoi. vorbind in continuare intre ele, cu un gest mecanic, una din ele a scos banii din sertar, mi i-a pus pe tejghea  fara sa ma priveasca macar si au continuat sa vorbeasca…

floraria este situata pe Calea Mosilor, pe partea stanga cum vii dinspre centru, la cativa pasi dupa Cinema Europa. merita sa treceti sa admirati generozitatea varietatii de flori si culori din fata florariei. daca mai si cumparati de la un comerciant care habar nu are sa vanda , ramane la alegerea fiecaruia…

Lasă un răspuns

