Demolam.Reconstruim.

Standard

 

Cateodata , oricat de multa pasiune, timp, energie sau  cunostinte am pus intr-un edificiu, el nu sta pe picioare. Ori sta stramb. Ori se clatina la cel mai mic cutremur. Ori este neincapator, intunecat sau…intr-un loc in care cam nimeni nu ajunge.  Sunt edificii pur si simplu impropriu construite- din neatentie,din exces de zel, din ignoranta, din lipsa de materiale, din lipsa unei fundatii adecvate. Motivele conteaza mai putin. Ceea ce conteaza este sa detectam, sa recunoastem, sa acceptam viciile unui edificiu. Si apoi sa facem ceva sa fie bine. Putem sa renuntam la edificiu , lasandu-l  asa cum e, si ,,sa facem altul pe mal in jos, unul mai trainic si mai si…,, vorba cantecului cantat cand eram copii.  Putem sa ne luam lada cu scule si sa incepem sa ,,surubarim,,- ici un petic, colo o caramida, dincolo un smirghel , o proptea sau macar…o vopsea, macar sa para ca e altceva.  Ori putem sa ne asumam curajul de a spune: ,,am facut mult, am facut pana la capat, am facut-o o vreme, dar ce am facut,nu am facut  bine,,.  Putem sa ne privim edificiul in care am pus o parte din noi insine si sa-i vedem si gaurile din zid, peretii disproportionati, ferestrele strambe, odaile stramte, mucegaiul din pivnita, acoperisul cu prea multe fisuri.  Si dupa ce masuram din priviri toate cele ce ar trebui reparate, inlocuite, schimbate la dragul si pretiosul nostru edificiu, putem sa ne intrebam daca efortul unor reparatii multiple este cu adevarat alegerea  cea potrivita. Adesea,  reparatul  costa cel putin egal, daca nu chiar mai mult decat a face iar. Uneori, sa distrugem pana la temelii sau chiar mai adanc decat ele un edificiu in care ne-am zidit pe noi insine mult timp si cu mult suflet poate fi  una din cele  mai …constructive decizii.  Dupa ce demolam, ne putem uita la bucatile imprastiate si putem culege cateva pentru a le pune la temelia altui edificiu. Ori putem sa folosim materiale noi.  Ori un loc nou. Asta prea putin conteaza.

Cand reconstruim  noul edificiu, important este sa fi acceptat ca greselile pe care  le-am facut data trecuta  ne-au  facut mesteri mai priceputi, ca edificiul ce s-a naruit sub ochii nostri era o schita necesara  a edificiului ce ni-l dorim cu adevarat, ca timpul ce l-am ,,risipit,,  facand ceva ,,gresit,,  contine in el tot timpul ce il castigam atunci cand ne reconstruim pe noi cu fiecare caramida bine pusa in zidul unui edificiu nou , un edificiu …altfel  construit : la locul, pe ritmul , in modul , cu scopul …potrivit.

Ps.  eu  mi-am dat azi ,,avizul,,  pentru demolare. Si-ncep procesul  de …remodelare.

Tu ce(ti)  poti spune despre edificiile tale?

Lasă un răspuns

