Citatele noastre…

Standard

Pe un perete al unei sali de curs la care am participat ieri era o rama neagra ce incadra o foaie alba A4 pe care era printat alb-negru un citat.  Citesc…citatul. La inceput spun : wow!…ce frumos e ! Ce… adevarat! Apoi,il citesc iar. Incepea cu : ,, Lucrul cel mai important este…,,  . Privirea imi devine intrebatoare : ,,exista oare un…lucru cel mai important?,,  ,,si daca da, pentru cine este cel mai important?,,  ,, si cand?,,  ,,si de ce?,,  Privirea  imi aluneca spre continuarea citatului. De fapt, imi aluneca peste. Si se opreste undeva in finalul citatului, acolo unde e scris numele autorului. ,,Aha!,, ma luminez …  acest citat ii apartine acestui autor, cu toate intelesurile,subintelesurile sau neintelesurile lui. Pentru acest autor exista un lucru definit ca ,,cel mai important,, .  Important pentru el. Iar intregul citat reflecta de fapt … adevarul lui, in fata caruia eu incepeam sa devin sceptica.  Si dintr-o data, am privit citatul cu alti ochi: un text printat atat de …alb-negru incat citindu-l am inceput sa descopar in mine  culorile cu care sa-mi las sa zboare pe cerul existentei  adevaruri ne(cu)prinse in rame atarnate pe peretii vreunei sali de curs. Un text al altcuiva,care, dupa ce l-am citit , s-a transformat intr-o foaie alba ce ma invita sa o insufletesc printr-un adevar al fiintei mele, sa o  acopar cu un citat al carui autor sunt eu…

Care este azi citatul Tau?

Lasă un răspuns

