graba si treaba

Standard

pai stie tot omu’ ca graba strica treaba. nu e curs la care sa nu ma fi dus de vreo 12-13 ani incoace la care sa nu fi auzit macar in treacat ideea ca atunci cand esti prea agitat, tulburi totul in jur, ca atunci cand provoci vijelii nu se poate sa nu-ti intre praf in ochi asa incat sa nu mai nimeresti cararea, ca atunci cand vrei ceva ,,musai,, si ,, chiar acum,, , parca acel ,,ceva,, prinde picioare si fuge de nu-l mai vezi… sunt f putine carti ori intamplari din viata mea care sa nu-mi fi reamintit cele de mai sus… dar ca un elev indaratnic, am luat nerabdarea in brate de fiecare data, si-am cazut in nas cu ea cu tot.
ieri m-am luat cu treburi si am uitat sa hranesc pisicuta la ora la care ar fi trebuit. devenise extrem de infometata. cand m-am apropiat de ea cu biberonul de lapte , din cauza disperarii de-a fi hranita cat mai repede, a intrat intr-o agitatie care pur si simplu mi-a starnit hohote de ras: dadea din labute cu viteza cu care da din aripi o albina, se repezea cu gesturi necontrolate spre tetina, se agata cu gherutele de latexul tetinei, producea miscari haotice asa incat sa-i intre laptele in ochi , in fine, facea imposibil faptul de a-i baga eu tetina in gurita, oricat ma straduiam. in timp ce radeam fara sa ma pot opri de comicul situatiei, am inceput sa ma vad pe mine, in mii de situatii din viata mea in care …biberonul(metaforic) era deja in fata mea, insa eu, centrifugata si orbita de agitatie, nu faceam decat sa imping ce aveam nevoie si mai departe ori sa-l obtin cu un efort nejustificat de mare.
a trebuit sa vina in viata mea o pisicuta in comportamentul careia sa ma pot oglindi si sa invat care-i treaba cu rabdarea… funny…
cum am hranit-o pana la urma? i-am oprit zbaterea bratelor, i-am imobilizat printr-o strangere usoara capul, am asteptat secunda intre doua mieunaturi, ca sa-i indes usor tetina in gurita, ca daca i-o varam cand zbiera, riscam sa se innece fix cu laptele de care avea atata nevoie si pe care incerca sa-l obtina cu atata disperare…
dupa ce am reusit sa o hranesc am ras compulsiv un sfert de ora, rasul a dat in plans si apoi in liniste…
am mai invatat, temeinic, si fara riscul de a mai uita, inca o lectie…
thanks, my little teacher-cat… smile emoticon

3 răspunsuri »

Lasă un răspuns

